BUTLERS

Alle vores Butlers har underskrevet vores “Butlers Code of Conduct” og lover på spejderære, at de altid lever op til disse standarder. Dette regelsæt sikrer, at dine gæster får den 1. klasses oplevelse, der i sidste ende giver dig gode AirBnB-anmeldelser.

Butlers hos Key Butler har gennemgået vores screeningsprocess for at sikre deres moral og manerer.

 

BUTLERS CODE OF CONDUCT

Jeg sværger ved min bowlerhat at:

  1. Diskretion er en dyd.
  2. Jeg går aldrig ind i en lejlighed med sko på.
  3. Jeg overleverer aldrig en nøgle uden fremvist reference nr.
  4. Jeg snakker engelsk.
  5. Jeg kender alle de spændende tilbud i mit lokalområde
  6. Jeg læser IBYEN og AOK til morgenkaffen og kan altid anbefale interessante oplevelser.  
  7. Jeg behandler alle med respekt; om du er indisk drag queen eller russisk kosak.

SIKKERHED OG BETINGELSER

Sikkerhed

Sikkerheden i forhold til håndtering af nøgler og personfølsomme oplysninger er Key Butlers førsteprioritet. Key Butler ved altid, hvor dine nøgler befinder sig og hvilke af vores Butlers der håndterer dem. I den periode hvor nøglen ikke bliver håndteret af en af vores butlere opbevares den altid sikkert og adskilt fra adresse og kontaktoplysninger. Skulle der mod forventning ske noget med dine nøgler, bliver du omgående kontaktet af Key Butler.

Key Butler anvender kun personlige oplysninger i forbindelse med de service vi tilbyder. Det bliver hverken brugt til markedsføring eller solgt til tredjepart. Vores hjemmeside benytter SSL-certifikat til at kryptere informationerne du sender til os.

Key Butler er ejet af et nystartet IVS, som selvfølgelig står til ansvar skulle vi mod forventning ikke leve op til de betingelser og løfter som er beskrevet på Keybutler.dk

Betingelser

Når du benytter Key Butlers services accepterer, du nedenstående vilkår og betingelser.

Reservation

Ved reservation er din booking først godkendt, når du har modtaget en bekræftelse med referencenummer per mail. Dette referencenummer skal bruges, hvis du efterfølgende ønsker at kontakte Key Butler.
I din ordrebekræftelse er der vigtig information, som du skal læse grundigt. Hvis du har bestilt n
øgleoverlevering, så vil der være en tekst du skal sende til dine gæster. Hvis dine gæster ikke får denne tekst og følger instrukserne, så kan Key Butler ikke garantere for at nøgleoverleveringen går som planlagt.
Hvis vi ikke har mulighed for at afhente eller overlevere dine nøgler på det valgte tidspunkt, sender vi dig en mail med ændringsforslag, som du efterfølgende skal bekræfte, før reservationen er godkendt.
Skulle din gæst blive forhindret i at modtage nøgler på det aftalte tidspunkt, skal du sende en e-mail til info@keybutler.dk hurtigst muligt eller ringe på +458161 6116.

Overlevering

Gæsten skal ringe til vores butler 30 min før ankomst til adressen via et specielt telefonnummer, som vil stå i din ordrebekræftelse. Vi ankommer på din adresse på det aftalte tidspunkt, tager imod dine gæster og overleverer nøglen personligt.

Inden overlevering af nøgler, sikrer vi os gæsten kan fremvise referencenrummer der stemmer overens med reservationen.

Har du bestilt rengøring samme dag som nøgleoverlevering kan vi ændre tidspunktet for rengøring for at lukke et eventuelt hul i vores butleres tidsplan.

Vi tager imod dine gæster året rundt, dog ikke følgende datoer: 24, 25, 26 og 31 december samt 1 og 2 januar.

Betaling

Betaling sker ved reservation og kvittering for betaling fremsendes via mail fra Stripe. Betalingen sker på Stripes servere, og al kreditkortinformation er krypteret med 256-AES kryptering.

Alle vores opgivne priser er inklusiv moms.

Ansvar

Key Butler fralægger sig ethvert ansvar fra det øjeblik, nøglen er overleveret. Key Butler kan ikke drages til ansvar for evt. skader, tyveri mm. som lejer måtte forvolde. Key Butler kan ikke drages til ansvar for tab af nøgler. Du indviliger i ikke at holde Key Butler ansvarlig for evt. anliggender mellem dig og lejer. Key Butler kan ligeledes ikke drages til ansvar for skader på lejlighed eller inventar, som butlere ved uheld måtte forvolde.

I nogle tilfælde vil Key Butler indsamle visuel dokumentation af vores arbejde. Denne dokumentation vil kun blive brugt i forbindelse med klager, og aldrig delt med andre end Key Butler og kunden. Dokumentationen slettes 60 dage efter servicen er afsluttet.

Aflysning og fortrydelse

Hvis jeres gæster skulle aflyse eller I ikke har brug for vores services, refunderer vi det fulde beløb, hvis I aflyser senest 48 timer før.

Hvis I aflyser mellem 24 og 48 timer før, refunderer Key Butler 50 % af beløbet.

Hvis I aflyser mindre end 24 timer før, refunderes beløbet ikke.

Dette gælder både for bestillingen af nøgleoverlevering og rengøring.

Ved påbegyndelse af vores service giver du samtykke til, at fortrydelsesretten frafalder.

GENERELT

I. Nøgleoverlevering

Hvilken info skal jeg give til mine gæster?
Når du bestiller en nøgleoverlevering på keybutler.dk og gennemfører betalingen vil du modtage en mail som bekræfter dit køb. Vedlagt denne mail er en automatisk genereret besked som du skal kopiere og sende til dine gæster. I beskeden er et specifikt telefonnummer som gæsterne skal ringe til os på 30 min inden de ankommer til lejligheden. Vi modtager deres opkald og hjælper dem med at finde lejligheden. Ved ankomst sikrer vi at de føler sig hjemme og hjælper dem med anbefalinger til byen under deres ophold.

Henter vi din nøgle fra dine gæster?
Vi henter ikke nøgler fra gæster. Grunden til dette er at gæster for ofte ikke er i stand til at overholde aftaler, når det handler om deres afgang. Key Butler skal derfor altid have et sæt nøgler, som vi beholder imellem hver booking, hvis du har booket os til flere services. Vi opfordrer derfor vores kunder til at få deres gæster til smække deres nøgle inde i lejligheden, eller lægge den i en postkasse som vi kan tilgå når de checker ud.

Kan Key Butler forklare mine gæster forskellige ting om min lejlighed?
Ofte kan vores butlere hjælpe dine gæster med praktiske spørgsmål. Typisk simple ting som danske radiatorer, og hvordan en smæk dør virker. Hvis dine gæster har spørgsmål til lejligheden og ting i den, så henviser vi til, at de skal kontakte dig via Airbnb.

Forsinkelse
Key Butler er klar over, at forsinkelser ofte forekommer når du modtager dine  airbnb-gæster. – Derfor er det vigtigt at dine gæster altid ringer til os ca. 30 min inden de ankommer til lejligheden og at de også ringer til os hvis de på forhånd ved de bliver forsinket. Key Butler har ikke nogen direkte ekstra gebyrer ved forsinkelser. Men hvis gæsterne kommer senere så du egentlig skulle ha booket en nøgleoverlevering med aftentillæg, eftersender Key Butler en regning med dette aftentillæg.   

Ankomst efter kl 24.00
Key Butler lukker kl 24.00 og har vi ikke hørt fra dine gæster kl 00.30 kan vi i nogle tilfælde bruge én af vores sikre nøglebokse. Det vil i dette tilfælde altid være muligt for dine gæster at ringe til os, også selvom de ankommer f.eks. kl 04.30. Derefter vil vi via telefon forklare gæsterne hvor de kan hente nøglen. Nøglerne vil være sikret i en aflåst boks, der som udgangspunkt ikke er tæt på din bolig og nøglerne vil aldrig være mærket med adresse eller fulde navn.  

Hvad sker der med min nøgle efter gæsten er blevet modtaget?
Når Key Butler modtager dine gæster kan vi enten give din nøgle til gæsten eller det er også muligt at Key Butler beholder dine nøgler til fremtidige nøgleoverleveringer. I det sidste tilfælde er det selvfølgelig nødvendigt at der forefindes en ekstra nøgle i lejligheden som gæsten kan bruge. Du vil efter vi har lukket dine gæster ind i lejligheden modtage en bekræftelse via email på at alt er gået som det skal.

Nøgleafhentning
Key Butler henter gerne din nøgle inden du rejser og kommer gerne forbi din arbejdsplads, din nabo, kæreste eller andre som opbevarer din nøgle for dig. Ved nøgleafhentning er det vigtigt at du/eller den person vi afhenter den hos er til stede på den adresse, hvor du har bestilt nøgleafhentning i et tidsrum på 2 timer, da en nøgleafhentning altid foregår i dette interval.

II. Rengøring

Hvor lang en rengøring skal jeg bestille?
På keybutler.dk kan du bestille 3 længder rengøring: 45 min, 75 min og 120 min. Vi når typisk at støvsuge, tørre flader af, rengøre badeværelse/køkken, tage skrald ud og skifte sengetøj.

Det er din opgave at vurdere hvor lang tid en rengøring du bør bestille til din lejlighed, men vi plejer at foreslå 45 min til lejligheder mellem 10-70 kvm, 75 min på lejligheder fra 70 – 100 kvm og 120 min på lejligheder mellem 100 – 130 kvm. For lejligheder større end 130 kvm bedes du kontakte os pr. mail eller telefon, for at sikre at vores butlere har tilstrækkeligt med tid.

Vi forsøger fra gang til gang at vurdere hvad der er mest brug for at lejligheden er i så fin stand som muligt. Vi er selv flittige brugere af Airbnb og er vant til at møde lidt specielle udfordringer, da gæster jo efterlader lejligheder i meget forskellige tilstande.

Vi gør gerne dine senge klar med nyt sengetøj, som du enten kan have klar selv i lejligheden eller du kan købe af os via hjemmesiden. Husk at det tager tid at gøre senge klar, så tænkt det med ind i den tid du bestiller. 1 dobbeltseng tager ca fem min at gøre klar og så kan du gange op derfra.

Skal jeg selv havde rengøringsartikler klar?
Når du booker en rengøring beder vi dig om at beskrive hvor dine rengøringsartikler er henne. Du har også mulighed for at kommentere på specielle ting vi skal være opmærksomme på eller du vil have os til at gøre. Husk at være så præcis og detaljeret som muligt. Hvis dine informationer er mangelfulde, så risikerer du, at vores butler ikke bruger tiden effektivt og det kan gå ud over kvaliteten på rengøringen.

Hvorfor skal jeg booke rengøring i et tidsvindue på 3 timer?
Selvom rengøringen kun tager 45 min, er Key Butler nødt til at have et vindue på 3 timer for at kunne gøre rent. Dette har vi for at kunne planlægge mere flexibelt for vores rengøringspersonale.

Mange af vores faste kunder sætter deres check-in og check-ud tider efter dette tidsrum (f.eks check ud senest klokken 11.00 og så check in fra klokken 14.00).

Hvad hvis mine gæster har forladt min lejlighed i meget dårlig stand?
Selvom det er sjældent så sker det fra tid til anden at airbnb-gæster forlader lejligheder i så dårlig stand at vores butler ikke kan nå at gøre den ren. Hvis vores butler har tid i sin dagsplan vil vi forsøger at kontakte dig for at informere dig om at vi skal bruge ekstra tid på rengøring. Dette koster 150 kr pr halve time.

Skulle vi ikke kunne få fat på dig kan vi vælge at rengøre lejligheden alligevel og eftersender regningen,  som vi foreslår at du opkræver fra dit airbnbdepositum. Dette gør vi for at sikre at dine næste gæster ikke får en dårlig oplevelse.

Klager
Det hører til sjældenhederne, men sommetider sker der fejl. Vores rengøringspersonale dokumenterer deres arbejde, så hvis du har fået en klage fra en gæst eller selv oplever problemer, så har vi hos Key Butler mulighed for at se på dette materiale og derudfra vurderer hvad der kan være sket og hvordan problemet løses. Materialet som bliver dokumenteret i din lejlighed videregives aldrig til 3 part og slettes efter 2 måneder. NB! Hver klage bliver behandlet individuelt.

III. Den Fulde Pakke

Hvornår kan jeg bruge Den Fulde Pakke?
Du skal minimum have 1 måneds fuld udlejning, eller 4 måneders sporadisk.
Den fulde pakke er derfor velegnet hvis du skal ud på en længere rejse eller befinder dig i en anden by/lejlighed nogen af ugens dage.

Kan jeg bruge Den Fulde Pakke hvis jeg ikke har en Airbnbkonto?
Hvis du ikke har en Airbnbkonto kan vi oprette din konto på Airbnb. Når man opretter en ny konto bør man være opmærksom på at din lejlighed dog som alle andre lejligheder skal bruge noget tid på at få gode reviews. Dette betyder at man i starten ikke kan forvente god belægning, med mindre man sætter sin dagspris lidt under markedsprisen. Med Den Fulde Pakke hjælper vi dig med at optimere din konto så du får mest mulig ud af din udlejningsperiode.  

Kan jeg bruge min egen Airbnb konto til den fulde pakke?
Ja vi kan sagtens bruge din Airbnb konto vi skal blot havde adgang til kontoen, hvor vi laver nogle små ændringer. Blandt andet ændre vi den tilknyttede mailadresse. Du kan stadig få videresendt mails fra gæster til din egen mail hvis du ønsker dette. Du kan også sagtens havde adgang til din konti så du kan følge med i hvad der sker. Desuden kan du også rejse via din profil samtidig med vi udlejer din bolig med hjælp fra Key Butler.

Hvordan kommunikerer I med mine gæster?
Med den fulde pakke står Key Butler for kommunikationen med dine gæster. Har du allerede din egen Airbnb-konti er du velkommen til at deltage i kommunikationen. Det er dog vigtig at Key Butler tager den del af kommunikationen der omhandler check-in og check-ud.  

Vi har meget specifikke måder at kommunikere med gæsterne på og disse er baseret på vores læring fra vores kommunikation med 1000’vis af gæster. Har du specielle ønsker til kommunikationen, så fortæl os dem gerne, i nogle tilfælde kan vi efterleve dem, men Key Butler forbeholder sig som udgangspunkt ret til at bruge vores procedurer.